Wbrew pozorom sukces strony www nie jest jak Yeti, o którym się mówi, pisze, ale nikt go jeszcze nie widział. Wiele firm...
Niniejszy artykuł w jasny i klarowny sposób omawia podstawowe założenia poprawności i kolejności działań marketingowych poprzez firmową stronę www.
Na początek jednak ważna wskazówka. Jeśli chcesz zbudować dobry i twały dach na domu, zlecasz te pracę doświadczonemu dekarzowi, zepsuje ci się samochód - do pomocy zaproszony zostaje sprawdzony mechnik. Zawsze lepiej wykona pracę profesjonalista niż uczący się amator. Tak więc jeśli szukasz oszczędności czasu i pieniedzy - zleć marketing strony www, pozycjonowanie, komuś kto sie na tym zna, kto realizuje z powodzeniem tego typu prace. Dotyczy to zwłaszcza gałęzi rynku o dużej konkurencyjności, nasyceniu podażą, spadkiem popytu, trudnych fraz w pozycjonowaniu.
Teraz już do rzeczy kilka akapitów o skutecznych stronach dla zainteresowanych promocją w internecie
Pomysł na firmową witrynę - Co chcesz pokazać na stronie www? Czy kogoś to interesuje? Jak liczna jest ta grupa zainteresowanych? To pierwsze i bardzo ważne pytania zanim zaczniesz promować się w internecie. Szkoda czasu na to by promować np. usługi taxi przez własną web-produkcję skoro ta gałąź jest opanowywana przez aplikacje na telefony komórkowe, nie warto tracić czasu na promocję usług, które są promowane przez tzw. polecenie. Inna sprawa, że tematów, które nie są reklamowane przez internet jest coraz mniej. Pomysł na formę www tzn. czy będzie to mikrostrona, wizytówka, portal www, sklep on-line, blog, landing-page, określi jakiego rodzaju przekaz będziesz w stanie wygenerować przy pomocy tego narzędzia. A narzedzia jak wiadomo należy odpowiednio dobierać do zadań i celów. Przy pomocy śrubokretu nie dasz rady odkręcić śruby sześciokatnej. Dokładnie podobnie jest z używaniem web-tools a strony www są niewątpiwe zbiorem takich internetowych narzedzi.
Komunikat - Co chcesz ogłosić poprzez serwis www? To co mówione, ogłaszane, niekoniecznie jest tak samo rozumiane! Co więcej jak pokazują przeróżne badania komunikacji intencja i informacja zanim dotrze do świadomości odbiorcy jest zawsze zniekształcana. Oznacza to, że dla poprawienia efektywności strony należy usunąć wszelkie możliwe zniekształcenia komunikatu reklamowego. Potrzebna jest także informacja zwrotna od odbiorcy naszego komunikatu - na darmowych stronach EntroCMS taką rolę spełniają statystyki odwiedzin z wyszczególnieniem ilości odwiedzin poszczególnych podstron oraz głębokości rendrowania strony. Web-feedback umożliwia szybką korektę komunikatu.
Szablon - jak cię widzą tak cię piszą. Jak zatem zobaczą twoją firmę w internecie? Paradoksalnie mała, jednoosobowa firma jest w stanie wygenerować potężny wizerunek w sieci internetowej. Jest to niezmiernie praktycznie i efektywne rozwiazanie. Poprzez dobrą stronę www można szybko, wręcz błyskawicznie zamówić usługę, zadać pytanie o ofertę, kupić produkt on-line. To co wymaga w realu fizycznego przemieszczenia się, odwiedzin w firmie, biurze, poświęcenia kilku godzin, za pomocą strony www jest możliwe w kilka minut! Umożliwienie takiego rozwiązania jest podstawowym zadaniem stawianym firmowym witrynom www.
Wymagania kodowe ( metaznacz, modrew
Proporcje tekstów i zdjeć
Ważne elementy strony www
Jak pracują wyszukiwarki
Łatwe frazy - trudne frazy
Ekonomia pozycjonowania
Reklamy AdWords
Promocja przez portale społecznościowe
Statystyki i wytrwałość
Budowanie marki przez stronę www - dla długodystansowców